9 Gedung Unik yang Buat Kamu Ngiler!

latest-architecture-buildings-unique-architectural-building-one-total-pics-incredible

Jangan mikir kalau gedung itu hanya sebatas tinggi, menjulang, abu-abu, dah! Ada banyak gedung di dunia ini yang akan membuat kamu ternganga, ketawa, guling-guling, stress, Gila. #alay ya? Ha-ha

Nih, berikut ini 10 gedung unik yang kamu harus tahu, kalau ini exist!

I have about 500 shots of the Dancing House in Prague from every possible angle, portrait and landscape. They've been sitting on my disk for almost 2 years. I didn't know how to process them as the light was not great and an early attempt using Photomatix was a disaster. ISO 100, 14mm, f6.3, (1/1600, 1/400, 1/100 secs). I chose the f-stop so that I would get fast enough speed for the moving cars. Blended and tonmeppaed in Photomatix using Details Enhancer. Reduced noise in Imagenomics Noiseware. Carefully straightened the vertilcals using the Lens Correction filter in PS as the whole point if the building is it's vertical lines. Used the Freaky Details technique to get lots of details on the windows, etc. Used Nik Viveza to reduce the white glow around the building that was left over from Photomatix processing (masking the clouds). Used 15% Nik Glamour Glow to reduce the harshness of the Photomatix and Freaky Details.
I have about 500 shots of the Dancing House in Prague from every possible angle, portrait and landscape. They’ve been sitting on my disk for almost 2 years. I didn’t know how to process them as the light was not great and an early attempt using Photomatix was a disaster.
ISO 100, 14mm, f6.3, (1/1600, 1/400, 1/100 secs).
I chose the f-stop so that I would get fast enough speed for the moving cars. Blended and tonmeppaed in Photomatix using Details Enhancer. Reduced noise in Imagenomics Noiseware. Carefully straightened the vertilcals using the Lens Correction filter in PS as the whole point if the building is it’s vertical lines. Used the Freaky Details technique to get lots of details on the windows, etc. Used Nik Viveza to reduce the white glow around the building that was left over from Photomatix processing (masking the clouds). Used 15% Nik Glamour Glow to reduce the harshness of the Photomatix and Freaky Details.

Katanya katanya katanya, ini namanya dancing house. Unyu ya? Tapi seram juga. Ha-ha.

walt_disney_concert_hall

Inget nutrigel gak sih kalau liat ini? Ha-ha. Ini  namanya Walt Disney Concert Hall. Tempat menggelar  konser-konser gituu. Kece ya?!

DFI_ ITP-01A

Gedung ini dibuat sesuai dengan bentuk DNA, katanya katanya. Kebayang gak sih gimana posisinya tubuh kita pas masuk. Kayaknya muter-muter gitu ya. Ha-ha. Padahal, biasa aja sih, design nya aja yang kayak gitu.

arq-thumb

Ini sih baru designnya aja, uni dan uda. Tapi designnya aja udah keren banget ya?! Kayak Tata kita gitu. Teratur, keren!basket-building-u.s.a.

Gedung ini bisa dibawa kemana-mana. Bisa dijinjing! Makanya di design kayak gini. Tapi itu bohong. Hehe.

 

the-happy-zaha-hadid-architect-buildings-nice-design

Ini, bukan gedung! Ini salah satu ice cream walls! Percaya lah! Ha-ha. Cuma warnanya aja yang beda yak. Kelihayannya tipis, jadi cuma orang-orang kurus yang boleh masuk. Jadi, kalau mau masuk, langsingin dulu ya itu badan. #becanda

cubic-houses-the-netherlands

Cubic houses di Netherlands. Jangan Bayangin gimana kamu harus mempersiapkan diri sebelum masuk Rumah kebalik ini. Ha-ha. Mungkin kita akan mual-mual ala gempa bumi. Wkwk

Piano-House

Waah, kalo yang satu ini, katanya katanya, sekolah musim yang ADA di China. Uwooow, keren ya? Jadi semangat belajar kalau design kampusnya kayak gini. Hehe

o-WORLD-ARCHITECTURE-FESTIVAL-facebook

The end! Semoga menginspirasi dan membuka mata kita kalau mau buat apapun itu jangan mainstream. Be creative and innovative!

 

 


Artikel Terkait